همشهری آنلاین: وزیر راه و ترابری گفت:در حال حاضر تأمین لکوموتیو و نیروی کشش مهمترین مشکل راه آهن می‌باشد

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت راه و ترابری، محمد رحمتی که در جلسه مجمع عمومی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران سخن می گفت با اشاره به مشکلات این شرکت، اظهار کرد: با نهایی شدن اعتبارات لایحه مصرف سوخت با در نظر گرفتن مشکلات، می توان برای توسعه شبکه ریلی کشور برنامه ریزی کرد.

وزیر راه و ترابری تصریح کرد: مشکل دوم شرکت راه آهن عدم وجود خطوط مناسب در برخی مناطق است که باید دوخطه شود و در برخی مناطق اصلاً خط آهن وجود ندارد که باید با گسترش خط آهن، شبکه ای ایجاد شود که کارایی مطلوب داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه برخی از خطوط فرعی نیز باید تکمیل شود، تأکید کرد: شرکت راه آهن با طراحی مدلی باید اولویتها را مشخص و برنامه ریزی دقیقی برای عملیاتی کردن آنها انجام دهد زیرا که بازده فعالیت در این بخش در چند سال آینده نمود می یابد.

مهندس رحمتی یادآور شد: در حمل و نقل ریلی تأمین اعتبارات نقش مهمی دارد که امیدواریم با اختصاص 6000 میلیارد تومان به بخش حمل و نقل برون شهری مشکل اعتباری نداشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: برای حل مشکلات حمل بار برنامه ای نرم افزاری در مورد شرکت‌های فوروارد باید انجام شود که این شرکتها بار را به صورت ترکیب ریل، جاده و دیگر موارد انجام و مسئولیت حمل بار را از مبدأ تا مقصد با ترکیب نوع حمل و نقل داشته باشند.

همچنین معاون وزیر راه و ترابری و مدیر عامل راه آهن در جلسه مجمع عمومی این شرکت اعلام کرد: تاکنون 25 درصد بخش مسافری در راه آهن خصوصی سازی شده است و تمام شرکتهایی که راه آهن سهامدار آن بوده است به هیأت عالی واگذاری معرفی و منتظر مجوز این هیأت برای واگذاری به بخش خصوصی هستیم.

دکتر زیاری عملکرد حمل مسافر در پنج ماهه ابتدای سال 86 را 5/10 میلیون نفر ذکر کرد و بیان داشت: حمل مسافر توسط راه آهن در برنامه چهارم توسعه با نرخ رشد سالانه 8/11 درصد در نظر گرفته شده است

کد خبر 37517

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز